lördag 3 december 2016

Grus i jordenruntdojan

Igår morse (3 dec) fick jag veta att min tredje båtetapp skitit sig (om uttrycket tillåts; skiter i vicket förresten, det är väl jag som bestämmer på min egen blogg, eller?). Cartagena har strukits från listan av hamnar där de lägger till, i stället en hamn i Dominikanska Republiken inlagd.... Va!? Vad ont har jag gjort för att förtjäna detta?! Nu måste jag börja forska i möjligheterna att land- och/eller sjövägen ta sig från Cartagena till Costa Rica, förmodligen via Panama. Den rutten är inte helt solklar, det vet jag sen tidigare.

Annars har vi tillbringat ett par härliga dagar i Golden Bay, uppe i nordvästra hörnet av Sydön i N.Z. Solen skiner. Men idag ska vi börja rulla vidare söderut, är det tänkt. Varje km söderut innebär nytt söder-rekord för oss båda. Men än är det en bra bit till Antarktis och Sydpolen.

Bifogar ett par bilder från en promenad i stenhård motvind ute på Farewell Spit, den allra nordvästligaste spetsen av Sydön.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar