söndag 8 januari 2017

Vändpunkt

Vändpunkt

Fordom for jag alltid bort
Nu far jag äntligt hem…
(Cornelius (Fyll-)Tratt?
A-M Lenngren?)

Långt efter att ha passerat vändpunkten 
i livet
Har jag så passerat vändpunkten 
på min Resa
Vändpunkten är för övrigt ingen punkt 
utan en passage

Tidigare: 
Ju längre jag reste
Desto längre hemifrån kom jag
Nu: 
Ju längre jag reser
Desto kortare blir avståndet
Hem

Före vändpunktspassagen
Reste jag bort
Efter vändpunktspassagen
Reser jag hem

Cirkelns magi
Den globala klotformens underverk:
Utan att vända om
Bara genom att fortsätta
Kan jag byta riktning
Från bort
Till hem

Jag är en levande
bumerang
som alltid återvänder
till utgångspunkten –
Jag kunde tamejfan
uppträda på cirkus:
Får jag be om 
största
möjliga
tystnad…

Och låt mig få presentera:
MR JORGE LARSSON
THE LIVING BUUUMERANG!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar