lördag 1 april 2017

Och därute i ÖST blinkar Vinga fyr...


Jag har hittills tillryggalagt cirka 6.311 svenska mil (63.110 km), as the crow flies (dvs. egentligen betydligt längre än så). Den siffran sammanfattar mina rörelser i nord-sydlig riktning, dvs. Sverige-ekvatorn/ekvatorn-Sverige, samt ekvatorn-Dunedin/Dunedin-ekvatorn (Dunedin ligger på Sydön, Nya Zeeland): 23.108 km. Därtill kommer min rörelse i östlig riktning, i runda tal lika med Jordens omkrets vid ekvatorn: 40.076 km. Sammanlagt: 63.184 km, eller 6.318 mil.
Men inget är klart förrän det är klart. Jag har 67,7 km kvar att resa, nämligen sträckan Göteborg-Borås. Det blir på söndag, hoppas jag.

Men visst var det övermåttan härligt att segla in mot Götebööörrrrg på den 174:e dagen av min resa!!! Till Sverige västerifrån... och jag lämnade ju österut i oktober... allt mer tyder alltså på att den verkligen är rund. Men riktigt säker kan jag inte vara förrän på söndag, när jag i så fall gående närmar mig min lägenhet från andra hållet..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar