måndag 13 mars 2017

Karibbyn Cahuita

Cahuita är en utsökt liten håla. En hel del turister, men inte så många så det blir ohanterligt. Det råder en lite annorlunda kultur här på karibsidan; fler människor med afrikanskt ursprung, musiken mer åt reggaehållet, maten lite annorlunda kryddad, etc. Jag lever lättingsliv (goddagspilt) här. Följande aktiviteter står på programmet: 
  • Gå på lokal och äta tre gånger om dan: frukost, medda o kvällsmat (kostnad ca 200 kr, inkl lokalt öl)
  • Försöka sova mer än fyra timmar per natt, helst utan sömnpiller
  • Lyssna på svensk radio på nätterna
  • Lyssna på fåglar, grodor och vrålapor på kvällar och morgnar
  • Klia moskitobett över hela kroppen
  • Smörja samma moskitobett med Allergel (inköpt på den lokala farmacian)
  • Läsa roman medan det är ljust (har ingen sänglampa)
  • Titta på det ena avsnittet efter det andra av Boardwalk Empire på datorn
  • Greja med foton på datorn
  • Blogga
  • Kolla hur det går för Barca i CL och i ligan
  • Gå (foto)promenad i den närbelägna nationalparken
  • Bada i havet i samma nationalpark (en kort stund innan det blir tråkigt; va fan gör man i vattnet när man har svalkat av sig!?)
  • Kontakta port agent i Puerto Limón och förbereda för embarkering av mitt tredje och sista fartyg
  • Hålla hemlängtan och andra subversiva känslor i schack, liksom ävenledes bromsa allt futilt tänkande av vad slag det vara månde (mota Olle i grind)

Låter det mycket? Kan hända, men jag kan försäkra att stressigt blir det aldrig.


Några bilder från byn följer, till och med en liten video, filmad med telefonen. Det är mest lite vyer, street art eller graffiti och annat jag fastnat för. Inga människor tyvärr den här gången; jag går igenom en blyg och tillbakadragen period i mitt liv just nu och har därmed inte velat eller vågat närma mig några mänskliga motiv.

Hälsningar,
Lättingen Larsson















Här bor jag



1 kommentar: